„Reiterăm abordarea de principiu a autorităților publice ale Republicii Moldova care se rezumă la faptul că modelul de reglementare a conflictului transnistrean în mod obligatoriu trebuie să respecte prevederile constituționale în vigoare și ale Legii nr.173/2005, suveranitatea și integritatea teritorială a țării în limitele frontierelor internațional recunoscute, cu atingerea unei soluții pașnice și politice care să contribuie la restabilirea spațiilor unice între ambele maluri ale Nistrului, democratizarea și demilitarizarea regiunii transnistrene, consolidarea statalității, implementarea plenară a angajamentelor strategice de politică internă și externă a țării, și desigur obținerea unui suport politic, social și internațional larg pentru modelul de reglementare propus și promovat de către autoritățile constituționale”, se arată în reacția BPR.
La 28 iulie, președintele Parlamentului, Igor Grosu, a reacționat acid la afirmația șefului adjunct al Biroului de Reintegrare, Nicolai Țveatcov, care a spus că cheia reîntregirii Republicii Moldova cu teritoriile controlate de regimul separatist de la Tiraspol este federalizarea, iar misiunea de pacificare din stânga Nistrului este una de succes. Șeful legislativului s-a arătat indignat de faptul că asemenea personaje „au mai rămas în structuri”.
Amintim că, în opinia șefului adjunct de la reintegrare, cheia de soluționare a conflictului transnistrean, va fi în redistribuirea atribuțiilor în stat dintre Chișinău și Tiraspol. Redistribuirea, însemnând federalizarea țării, scrie Zona de Securitate.
Repet, în procesul de reglementare a conflictului, redistribuirea atribuțiilor în stat reprezintă elementul cheie, acesta din punct de vedere teoretic va însemna federalizarea țării. Cât de profundă va fi și care va fi modelul final astăzi este complicat de spus”.
