iul„Una din aeronavele FlyOne a avut o defecțiune tehnică, în consecință a fost perturbat întreg orarul de zbor. Imediat ce am depistat această problemă, am întreprins toate măsurile pentru a înlătura defecțiunea și pentru a reuși să onorăm zborurile planificate. Totuși, din cauza crizei pieselor de schimb și a livrării întârziate, această problemă a durat mai mult, iar astăzi, 9 iulie au mai fost anulate unele curse planificate. În tot acest timp am încercat să găsim alternative, la fel, în continuare analizăm toate posibilitățile care ar duce la rezolvarea acestei probleme, însă supraîncărcarea sectorului și criza prin care trecem ne îngreunează procesul” explică reprezentanții FlyOne, într-un comunicat de presă publicat sâmbătă, 9 iulie.
Aceștia spun că depun toate eforturile pentru a obține permisiunile de zbor necesare de la aeroporturile internaționale pentru a putea debloca unele curse, așa cum o mare parte din aceste aeroporturi își sistează activitatea pe timp de noapte.
„Ne pare nespus de rău că suntem în această situație, dar încercăm să ținem legătura cu pasagerii și să le oferim alternativele legale, așa cum este prevăzut în astfel de cazuri. La fel, întreprindem măsuri de a asigura, pasagerii blocați în aeroporturi, cu produse alimentare și apă, chiar și unități de cazare.
La adresele de email indicate în rezervare, pasagerii au primit lista de posibilități pe care le oferă compania. Angajații noștri depun toate eforturile pentru a putea discuta și a rezolva fiecare problemă care apare în urma acestor anulări, însă apelăm și la înțelegere din partea pasagerilor, așa cum este un caz de forță majoră.
Ne cerem scuze și vă asigurăm că toate cazurile vor fi rezolvate individual”, se mai arată în comunicat.
Potrivit Autorității Aeronautice Civile (AAC), în cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile - adresa: municipiul Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022) 82 35 83 pentru o consultație.
În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile.
Amintim că ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat sâmbătă, 9 iulie, că a dat indicație Autorității Aeronauticii Civile să investigheze în detaliu activitatea companiei FlyOne și să retragă/modifice/suspende actele permisive în cazul în care aceasta nu își poate onora angajamentele față de oamenii cărora le vinde bilete, după ce, spune el, a primit mai multe plângeri de la cetățeni referitor la anularea curselor de zbor ale companiei.
Ulterior, AAC a anunțat că s-a autosesizat urmare a anularii curselor și că va investiga activitatea acestei companii aeriene.
