Rocada pro-rusă pe piața de TV din Moldova. Ilan Șor preia controlul televiziunilor „Primul în Moldova” și „Accent TV”

24 septembrie 2022, 18:16 Politică 473
Accent Tv și Primul în Moldova.  Sursa: sp.md

Politicianul și omul de afaceri penal și fugar Ilan Șor își extinde holdingul media. Astfel, acesta a ajuns să controleze 2 posturi de televiziune care erau afiliate socialiștilor și transmiteau programe pro-ruse. „Primul în Moldova” retransmite de fapt grila uneia dintre cele mai importante televiziuni de stat și de propagandă ruse, Pervîi Canal, iar Accent TV s-a făcut remarcat de-a lungul anului pentru pozițiile sale pro-ruse.

NewsMaker.md a descoperit că recent, compania Telesistem TV care deține cele 2 posturi, și-a schimbat directorul general și, potrivit sursei, a trecut sub controlul lui Ilan Șor. Informația a fost confirmată pentru NewsMaker.md de mai multe surse de pe piața media, iar fostul director al companiei, Stanislav Vîjga a confirmat plecarea sa, fără a oferi mai multe detalii.

Locul acestuia a fost luat de Arina Corșikova, un fost director al fostei agenții de modeling „Mandarin” și care a avut de-a lungul anilor mai multe legături cu companiile lui Ilan Șor, iar o companie a acesteia a fost chiar acționar al defunctei Bănci Sociale, implicate în celebrul furt al miliardului.

Pe de altă parte, portalul mold-street.com a aflat că din septembrie 2022, Arina Corșicova este director și la firma Media Contact SRL, o agenție de publicitate, anterior condusă de socialistul Nichita Țurcan. Ambele firme – Telesistem TV și Media Contact – și-au schimbat proprietarii anul trecut. Deocamdată, Ilan Șor și nici Arina Corșicova nu a comentat informația, mai notează publicația.

„Datele oficiale arată că modificările în acționariatul Telesistem TV, care deține posturile „Primul în Moldova” și „Accent TV”, au fost înregistrate la mijlocul verii 2021. Este vorba de întreprinderea Media Invest Service (Медиа Инвест Сервис OOO, prescurtat – МИС) din Federația Rusă, deținută anterior de Igor Ceaika (51%) și Vadim Ciubara (49%)”, mai notează Mold-Stret.com.

Astfel, în urma mai multor tranzacții, atât Igor Ceaika, fiul fostului procuror general al Federației ruse, cunoscut drept un partener de afaceri al lui Igor Dodon, cât și Vadim Ciubară au cedat acțiunile companiei Объединенные Ресурсы (OOO „Obedinennye Resursy”, în română – Resursele Unite) din Sankt Petersburg.

Această companie are un capital social de 10.000 de ruble rusești (circa 3200 de lei moldovenești), a fost fondată în octombrie 2020 de Samvel Grigorian, dar în prezent proprietari sunt Samvel Grigorian (50%) și Natalia Ermilova (50%).

Potrivit surselor NewsMaker.md, cele două posturi TV au ajuns acum să fie controlate de oamenii lui Șor, după ce în iunie circa 50 de foști angajați au fost disponibilizați din cauza lipsei banilor. Acum însă, compania face din nou angajări și încearcă să readucă oamenii înapoi. Noii conducători fac parte din staff-ul TV6, o altă televiziune controlată de Ilan Șor.


Cristian
publicat de:
Nu da pasărea din mână pe știrile false de pe gard! Urmărește-ne și pe Twitter pentru articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media