În adresare, APOTA susține că a semnalat mai multe lacune ale formulelor de calcul existente, care au fost aprobate de CNPF, precum aplicarea selectivă și speculativă de către CNPF a practicii altor țări, manipularea cu unele date statistice și neluarea în considerare a altor date statistice, precum și interesul direct al CNPF în majorarea costului polițelor de asigurare privit prin prisma încasării a 2 la sută din suma totală a primelor subscrise în calitate de taxă specială achitată în bugetul CNPF.
Potrivit APOTA, motivarea prezentată de CNPF este una superficială, incompletă și care nu corespunde tuturor cerințelor legale.
„Inițiativa CNPF va lovi dur în posesorii de autovehicule, inclusiv în companiile de transport având un impact negativ foarte mare atât social cât și economic. Din acest motiv am solicitat implicarea președintelui Parlamentului, Ministrului Justiției și a președintei CNPF de a aplica instrumentele legale de care dispun pentru a asigura adoptarea unor eventuale decizii în domeniul RCA, fundamentate prin calcule reale corelate cu practica țărilor UE”, a declarat președintele APOTA, Oleg Alexa.
Cei vizați, deocamdată, nu au reacționat la solicitările APOTA.
Adresarea APOTA:
