Peste 31 de mii de tone de material antiderapant, 45 de mii de tone de nisip și peste 500 de vehicule, pregătite pentru sezonul rece al anului

18 noiembrie 2022, 09:53 Auto 114
ASD.  Sursa: asd.md

Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor” anunță că pentru sezonul de iarnă 2022-2023, în scopul menţinerii stării de viabilitate a reţelei de drumuri, au fost pregătite peste 31 mii tone de material antiderapant, dintre care 9,5 mii tone de sare tehnică și peste 45 mii tone de nisip/savură, dar și 517 autospeciale care vor lucra la deszăpezire și distribuirea materialului antiderapant.

Astfel, la executarea lucrărilor de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant pe drumurile publice se preconizează antrenarea a 517 autospeciale şi utilaje rutiere:

  • autogredere -94;
  • buldozere cu șenile – 30;
  • tractoare cu pneuri cu lame -133;
  • freze de zăpadă – 15;
  • distribuitoare auto – 139;
  • încărcătoare – 65;
  • excavatoare – 41.

Potrivit ASD, gradul de pregătire către sezonul de iarnă a mașinilor și utilajelor rutiere este de 75,2%.

De asemenea, pentru utilizarea suplimentară a tehnicii de deszăpezire și sporirea eficienţei lucrărilor de întreținere a drumurilor publice, S.A. „Drumuri” vor încheia contracte directe cu agenţii economici din teritoriu.

„Pentru combaterea lunecuşului pe drumurile publice, sunt pregătite peste 31 mii tone de material antiderapant, dintre care 9,5 mii tone de sare tehnică și peste 45 mii tone de nisip/savură”, se arată în comunicat.

Totodată, informăm că în anii precedenți sarea tehnică a fost achiziționată de către S.A. „Drumuri”, de la companiile din Ucraina.

„Având în vedere situația social-economică din regiune, achizițiile de sare tehnică se efectuează în baza ofertelor comerciale primite de la agenții economici din Republica Moldova și România. Astfel, costul mediu a unei tone de sare tehnică este de 3.400/3.800 lei pentru o tonă”, se precizează în comunicat.

Pentru monitorizarea şi vizualizarea stării condiţiilor de circulaţie pe timp de iarnă, pe drumurile naționale sunt instalate 24 de camere video la moment, funcționează 22. Pe sectoarele dificile de drum cu declivități majore (8-10%), vor fi organizate posturi de remorcare pentru unităţile de transport de tonaj.

Posturile vor fi organizate în preajma tronsoanelor:

  • M1 frontiera cu România-Leuşeni-Chişinău-Dubăsari-frontiera cu Ucraina, km 36 (s. Cristeşti);
  • R6 Chişinău-Orhei-Bălţi, km 33-34 (s. Peresecina); R1 Chişinău-Ungheni-frontiera cu România, km 79-80 (s. Corneşti);
  • R3 Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, km 27 (s. Fundul Galbenei);
  • R8 Edineţ-Otaci-fr. cu Ucraina, km 53-55 (or. Otaci );
  • R30 Anenii-Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă-frontiera cu Ucraina, km 19-20 (s. Troiţa Nouă) și altele în caz de necesitate.

Pentru informarea operativă despre condiţiile de circulaţie rutieră în perioada de iarnă va funcţiona serviciul în regim „Non-stop” al Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor”.

Alina
publicat de:
Alina Baran
„Adevăratele modele de stil: înjurătura, telegrama şi epitaful.” (Emil Cioran). Noi tot suntem stilați, într-o manieră pur civilizată, asfel ne poți citi și pe Telegram, unde instant publicăm articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media