România - principala destinație a exporturilor de mărfuri. Exporturile în Federația Rusă s-au redus cu circa 9%

17 august 2022, 16:16 Economie 52
Exporturi Moldova.  Sursa: Imagine simbol

Biroul Național de Statistică (BNS) a prezentat o analiză a evoluției comerțului cu mărfuri a R. Moldova. Astfel, potrivit BNS, România rămâne principala destinație a exporturilor. În același timp, exporturile către Federația Rusă s-au redus cu circa 9%.

În ianuarie-iunie 2022 principalele țări de destinație a exporturilor de mărfuri, care au deținut 93,1% din total exporturi au fost: România (29,0% din total exporturi), Ucraina (10,8%), Turcia (9,2%), Italia (8,5%), Germania (5,6%), Federația Rusă (5,1%), Bulgaria (4,9%), Polonia (2,8%), Elveția (2,4%), Cehia (2,2%), Regatul Țarilor de Jos (Netherlands) (2,0%), Iran si Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (câte 1,6%), Belarus (1,4%), Ungaria (1,2%), Franța (1,0%), Statele Unite ale Americii și Grecia (câte 0,9%), Liban (0,7%), Spania și Portugalia (câte 0,6%).

În structura exporturilor din ianuarie-iunie 2022 ponderi semnificative le-au revenit următoarelor grupe de mărfuri: cereale și preparate pe bază de cereale (14,6%); mașini și aparate electrice și părți ale acestora (12,3%); semințe și fructe oleaginoase (11,2%); grăsimi și uleiuri vegetale fixate, brute, rafinate sau fracționate (10,0%); petrol, produse petroliere și produse înrudite (8,7%); legume și fructe (8,3%); îmbrăcăminte și accesorii (6,4%); mobilă și părțile ei (3,3%); băuturi alcoolice și nealcoolice (3,2%); fire, țesături, articole textile și produse conexe (2,0%), vehicule rutiere (2,0%).

Mijloacele de transport rutier, în ianuarie-iunie 2022, rămân a fi cel mai des utilizate pentru exporturile de mărfuri (73,1% din total exporturi), după care urmează transportul maritim (16,6%), transportul feroviar (9,6%) și transportul aerian (0,7%).


Anatol
publicat de:
Nu da pasărea din mână pe știrile false de pe gard! Urmărește-ne și pe Twitter pentru articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media