Consiliul Audiovizualului a amendat cu 85.000 de lei patru televiziuni și un post de radio

13 mai 2022, 16:10 Societate 120
Televiziune.  Sursa: electronics.howstuffworks.com

Consiliul Audiovizualului (CA) a sancționat cu 85.000 de lei în total cinci furnizori de servicii media – patru televiziuni și un post de radio. Trei canale au fost amendate pentru că au întrerupt emisia fără a informa autoritatea despre acest lucru, iar un alt post de televiziune și un post de radio – pentru transmisiunea programelor fără licență de emisie sau autorizație de retransmisiune. Două televiziuni vizate au invocat probleme financiare, costuri mari pentru încălzirea încăperilor și alte probleme, scrie Media Azi.

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul ședinței din 6 mai, după autosesizarea vicepreședintei Aneta Gonța.

CA a stabilit că posturile de televiziune BTV, Gold TV și MBC și-au stopat emisia și nu au informat autoritatea despre acest fapt, cu indicarea termenelor de relansare a emisiei. Astfel, s-a constatat încălcarea prevederilor legale privind întreruperea nemotivată a activității furnizorului de servicii media pentru o perioadă mai mare de 10 zile ori pentru mai mult de 30 de zile intermitente pe parcursul unui an calendaristic. Prin urmare, BTV a fost sancționat cu 15.000 de lei, iar Gold TV și MBC cu câte 20.000 de lei.

Reprezentanții BTV au informat CA că au stopat emisia pe data de 1 martie 2022. „Cauza a fost imposibilitatea de a activa în localul arendat, din lipsă de căldură. La mijloc de ianuarie a cedat sistemul de încălzire. Până la sfârșit de februarie am activat în regim de muncă la distanță, iar din cauza frigului a cedat și serverul de rețea, fapt care a făcut imposibilă activitatea noastră ulterioară”, au comunicat reprezentanții BTV, potrivit sursei citate.

Ulterior, prin altă scrisoare, reprezentanții BTV au precizat că au fost nevoiți să sisteze emisia postului inclusiv din cauza costurilor mari pentru încălzirea încăperilor, volumului mic de încasări din publicitate și că estimează reluarea emisiei în septembrie 2022.

Postul de televiziune MBC a precizat că activitatea sa este finanțată de către fondatori, precum și din donațiile primite de la persoane terțe. „Din cauza crizei economice apărute în urma răspândirii pandemiei de COVID-19, precum și a conflictului militar din Ucraina, volumul acestor donații s-a micșorat considerabil, ceea ce imediat s-a răsfrâns asupra stării financiare a societății. Din această cauză nu avem posibilitatea să activăm”, potrivit răspunsului MBC. Administrația a precizat că emisia a fost stopată doar în perioada când nu a avut suficienți bani, „în rest emisia nu este stopată”. Totodată, cablistul Arax Impex, la solicitarea CA, a precizat că nu a difuzat canalul MBC din 1 ianuarie 2022, așa cum a menționat televiziunea în scrisoarea sa.

Gold TV nu a venit cu niciun răspuns către CA.

De asemenea, urmare a monitorizării postului Radio Prim și a canalului TV Prim, Consiliul Audiovizualului a constatat că din 12 decembrie 2021 până pe 6 mai 2022 furnizorii menționați și-au desfășurat activitatea ilegal. Pentru încălcările depistate, Radio Prim și TV Prim au fost sancționați cu câte 15.00 de lei fiecare.

Alina
publicat de:
Vorbim pe față, nu? Ne pasă de fața ta, în măsura în care nu dorim să-ți pice (fața, decât de la chestii pozitive). Și așa cum prea multă față nu strică, atunci când vorbim de Facebook, te invităm să ne urmărești și pe pagina noastră de Facebook, pentru a rămâne cu fața curată, știi?
 

Discuțiile Replica Media