Numărul abonaților Netflix scade pentru prima dată într-un deceniu. Acțiunile companiei au pierdut 23% din valoare

20 aprilie 2022, 09:43 Tehnologie 61
Netflix.  Sursa: BBC

Gigantul global de streaming Netflix Inc a raportat marți pierderea de abonați, pentru prima dată în mai bine de un deceniu și a prezis o contracție mai mare în al doilea trimestru, o pierdere rară pentru o companie de încredere care a fost un motor de creștere pentru investitori, scrie Reuters.

Acțiunile companiei au scăzut cu 23 %, compania pierzând astfel 30 de miliarde de dolari. Netflix a pierdut 200.000 de abonați în primul său trimestru, fiind mult sub previziunile sale care estimau un plus de 2,5 milioane de abonați. Decizia de la începutul lunii martie de a suspenda serviciul în Rusia, după ce această țară a invadat Ucraina, a dus la pierderea a 700.000 de abonați.

Rezultatele slabe ale Netflix au afectat și acțiunile altor companii de streaming video - Roku scăzând cu peste 6 %, Walt Disney cu 3 % și Warner Bros Discovery cu 2 %.

Netflix are în prezent 221,6 milioane de abonați. Compania oferă o previziune sumbră pentru trimestrul de primăvară, prognozând că va pierde două milioane de abonați, în ciuda revenirii unor seriale atât de așteptate, precum „Stranger Things”, „Ozark”, precum și debutul filmului „The Grey Man”, cu Chris Evans și Ryan Gosling. Totuși, Wall Street a prognozat 227 de milioane de abonați pentru al doilea trimestru, potrivit datelor Refinitiv.

Veniturile din primul trimestru au crescut cu 10 %, până la 7,87 miliarde de dolari, puțin sub previziunile Wall Street, de 7,93 miliarde de dolari. A fost raportat un câștig net pe acțiune de 3,53 USD, depășind așteptările de pe Wall Street, de 2,89 USD. „Numărul mare de gospodării care împart conturi, combinat cu concurența, creează un curent care stopează creșterea veniturilor. Marele impuls pentru industria de streaming care a avut loc în timpul pandemiei a ascuns această imagine sumbră până de curând”, a spus Netflix, explicând dificultățile de a atrage acum noi clienți.

Pe lângă gospodăriile plătitoare, Netflix este urmărit în alte 100 de milioane de gospodării, despre care compania spune că au conturi în comun, inclusiv 30 de milioane în Statele Unite și Canada. Pe măsură ce dezvoltarea în piață a crescut, numărul de conturi partajate a devenit o problemă mai mare.

Netflix a reușit să crească prețurile abonamentului în Statele Unite, Regatul Unit și Irlanda, pentru a finanța producția de conținut și creșterea în alte părți ale lumii, cum ar fi Asia, a remarcat analistul Wedbush Michael Pachter. Cu toate acestea, prețurile abonamentului pe aceste piețe în creștere sunt mai mici.

Serviciile de streaming nu sunt singura formă de divertisment care luptă pentru timpul consumatorilor. Cel mai recent sondaj Digital Media Trends de la Deloitte, lansat la sfârșitul lunii martie, a dezvăluit că Generația Z, acei consumatori cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani, petrec mai mult timp jucând jocuri video sau ascultând muzică, decât vizionând filme sau seriale de televiziune acasă.

Majoritatea consumatorilor din generația Z și Millennial intervievați au spus că petrec mai mult timp vizionând videoclipuri create de utilizatori, cum ar fi cele de pe TikTok și YouTube, decât urmărind filme sau emisiuni pe un serviciu de streaming.

Anatol
publicat de:
Nu da pasărea din mână pe știrile false de pe gard! Urmărește-ne și pe Twitter pentru articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media