"Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1.232 milioane tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 miliarde lei (dublu față de anul 2021)", a declarat directorul CFM.
Potrivit lui Tofilat, chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate - 95,68 milioane tone/km, în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 milioane tone/km.
Cifrele prezentate de şeful CFM relevă că în 2022 s-a atestat şi o creştere de circa 2,5 ori a transportului de mărfuri în regim de tranzit, ca urmare a războiului din Ucraina, dar şi a recoltei bogate de cereale şi oleaginoase din 2021.
Astfel încasările din transportul de mărfuri au ajuns la 1,1 miliarde lei, reprezentând circa 85% din veniturile Căilor Ferate, se mai arată în raportul CFM citat de Mold-Street.com.
Șeful de la CFM are planuri ambițioase. Astfel, până la sfârșitul anului 2024, Oleg Tofilat își propune să modernizeze întreaga cale ferată de la Nord până la Sud. Pe lângă tronsonul Basarabeasca-Giurgiulești, lucrările la care se desfășoară deja, CFM urmează să investească aproape 100 de milioane de Euro pentru renovarea liniei ferate de la Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes.
Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro (20 milioane grant din partea UE), iar lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.
Articolul integral poate fi găsit pe Mold-Street.com.
