„După ce și-a suspendat activitățile de producție în Rusia pe 15 martie, Michelin confirmă acum că este imposibil din punct de vedere tehnic să se reia producția, în special din cauza problemelor de aprovizionare, pe fondul unui context de incertitudine generală. Prin urmare, Grupul este obligat să planifice transferul tuturor operațiunilor sale din Rusia până la sfârșitul anului 2022 și ia în considerare posibilitatea de a transfera controlul asupra operațiunilor sale administrative, de vânzări și industriale către actuala conducere locală. Procedând astfel, Michelin pregătește cel mai favorabil cadru posibil pentru angajații săi”, se arată în comunicat.
Potrivit producătorului, noua entitate ar urma să opereze printr-o structură independentă de Michelin.
Michelin Rusia are aproximativ 1.000 de angajați, dintre care 750 la uzina Davydovo, situată la aproximativ 100 de kilometri de Moscova.
„Unitatea are o capacitate de producție anuală de 1,5 până la 2 milioane de anvelope, în principal pentru autoturisme. Vânzările interne ale Michelin reprezintă 2% din vânzările totale ale grupului și 1% din producția globală de anvelope pentru automobile”, se arată în comunicat.
Grupul Michelin produce și comercializează anvelope pentru orice tip de vehicul, de la autoturisme până la avioane și de la biciclete și motociclete la utilaje de teren, escavatoare de mare tonaj, camioane și navete spațiale.
Activitatea grupului include și servicii de suport, prin intermediul ViaMichelin.com, publicarea de ghiduri de călătorie, de hoteluri, de restaurante, hărți și atlase rutiere.
La 15 iunie, IKEA a anunțat că urmează să își vândă fabricile din Rusia, să-și închidă birourile din această țară și să își reducă numărul de angajați, în prezent de aproximativ 28.000.
Un număr mare de importante companii occidentale au plecat din Rusia după ce Putin a ordonat invadarea Ucrainei în 24 februarie. Cel mai recent, Starbucks, McDonald’s și Renault și-au anunțat ieșirea de pe piața rusească.
