Media Azi/ Consiliul Audiovizualului confirmă că Accent TV și Primul în Moldova au un nou administrator

26 septembrie 2022, 21:44 Politică 134
Accent Tv și Primul în Moldova.  Sursa: sp.md

Posturile Accent TV și Primul în Moldova și-au schimbat administratorul. Informația a fost confirmată pentru Media Azi de Consiliul Audiovizualului, care a fost notificat despre modificări vineri, 23 septembrie.

Potrivit scrisorii datate cu 22 septembrie și recepționate de CA de la compania Telesistem TV, proprietara posturilor Accent TV și Primul în Moldova, „din data de 19 septembrie 2022 a fost schimbat administratorul Telesistem TV S.R.L”. Scrisoarea e semnată de noua administratoare a companiei, Arina Corșicova.

Confirmarea vine după ce, în ultimele două zile, presa a atras atenția în mod deosebit asupra aspectelor de ordin politic ale acestei tranzacții pe piața media. Publicațiile au titrat: „Două posturi TV controlate anterior de socialiști trec sub controlul lui Șor. Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat conducerea” (Newsmaker.md); „Rocada pro-rusă pe piața de TV din Moldova. Ilan Șor preia controlul televiziunilor „Primul în Moldova” și „Accent TV” (Replicamedia.md); „Două posturi TV deținute de o companie din Federația Rusă ar fi ajuns sub controlul lui Ilan Șor” (Zdg.md).

Potrivit articolului Newsmaker.md, Arina Corșicova ar avea legături cu Partidul Șor. Portalul, făcând trimitere la surse deschise, susține că, în 2015, Corșicova a fost unul dintre donatorii campaniei electorale a lui Ilan Șor, președintele formațiunii. Publicația Ziarul de Gardă scria că firma Moda-Prestij, pe care o deține femeia, a fost și un sponsor al campaniei. Cealaltă firmă pe care o are în proprietate, Diafan, a fost acționară la Banca Socială, controlată de Ilan Șor. La acea vreme, compania deținea un pachet de 4,96% din acțiunile băncii.

Sursele NewsMaker.md amintesc că, încă în luna iunie, cele două posturi TV și-ar fi disponibilizat o parte din colaboratori din cauza lipsei banilor. Și Media Azi a scris atunci despre faptul că Primul în Moldova și NTV Moldova difuzează fie concomitent, fie la ore diferite aceleași buletine de știri, prezentate de aceiași moderatori. Reprezentanții canalelor explicau acest fapt prin reducerea veniturilor. În prezent, Primul în Moldova și Accent TV ar încerca să readucă angajații.

Media Azi a încercat să o contacteze pe Arina Corșicova pentru a confrima sau infirma cele invocate, dar ea nu a răspuns la niciunul din numerele de telefon înscrise în declarația pe propria răspundere a companiei Telesistem TV, înregistrată la Consiliul Audiovizualului.

Întrebată de portalul nostru, dacă posturile Primul în Moldova și Accent TV sunt acum afiliate Partidului Șor, Alina Șargu, secretara de presă a formațiunii, ne-a spus că nu deține informații despre această tranzacție: „Nu știu nimic, nu intră în funcțiile mele să dețin asemenea informații, iar pe noua administratoare nici n-o cunosc”.

Potrivit datelor, beneficiarii finali ai posturilor de televiziune Primul în Moldova și Accent TV rămân a fi doi cetățeni din Federația Rusă – Natalia Ermilova și Samvel Grigorean, care dețin părți agale a câte 50%.


Diana
publicat de:
Vorbim pe față, nu? Ne pasă de fața ta, în măsura în care nu dorim să-ți pice (fața, decât de la chestii pozitive). Și așa cum prea multă față nu strică, atunci când vorbim de Facebook, te invităm să ne urmărești și pe pagina noastră de Facebook, pentru a rămâne cu fața curată, știi?
 

Discuțiile Replica Media