„Imperiul media” afiliat lui Ilan Șor se consolidează. TV6 va retransmite programele canalului NTV Rusia

18 noiembrie 2022, 14:12 Cultură 178
TV6 - NTV Russia.  Sursa: TV6 MD/Facebook

Postul de televiziune TV6, deținut de SRL „Media Resurse” și afiliat omului de afaceri și politicianului fugar Ilan Șor, va retransmite în curând canalul de televiziune НТВ/NTV Rusia, difuzat anterior de „Exclusiv Media” SRL, compania fondată de deputatul socialist Corneliu Furculiță. Primele informații privind acest „transfer” a drepturilor de difuzare a canalului rus de televiziune de la socialiști la fruntașii „ȘOR” au apărut deja pe banerele publicitare pe internet dar și pe pagina de Facebook a TV6, pe 8 noiembrie.

Solicitat de Replica Media pentru o reacție, deputatul PSRM Corneliul Furculiță a declarat că nu are nimic „nici cu NTV, nici cu TV6.

„La moment nu sunt fondator de companii și alte organizații, deci, adresarea nu este către mine. Decât ceea ce este în spațiul public, mai mult nu pot să vă spun nimic”, a spus el.

Ulterior, parlamentarul a făcut unele precizări: „Exclusiv Media, în calitate de deținătoare a licenței pe NTV Moldova, a avut și contract de difuzare a conținutului NTV Federația Rusă. De ceva timp, probabil de o lună, aceste relații contractuale au încetat. La moment nu avem relații cu NTV din Rusia. Nu comentez mai departe nimic, nu am de facto și de jure nimic cu proiectele date”, a mai spus Furculiță.

Potrivit unor informații neoficiale, contractul cu Exclusiv Media a fost reziliat la solicitarea părții ruse. Oficialii de la NTV, post deținut de Gazprom și care este unul din pilonii propagandei ruse ar fi motivat despărțirea prin faptul că NTV Moldova nu pune pe post emisiunile politice și știrile originale de la Moscova. Lucru care de altfel este imposibil din punct de vedere al legislației în vigoare.

Solicitată de Replica Media, o reprezentantă a postului de televiziune TV6, aflat cu sediul la Orhei, a declarat că va veni cu mai multe detalii pe parcurs, însă până la publicarea știrii nu a revenit.

Politicianul și omul de afaceri penal și fugar Ilan Șor și-a extins holdingul media încă din luna septembrie, când a ajuns să controleze două posturi de televiziune care erau afiliate socialiștilor și transmiteau programe pro-ruse.

„Primul în Moldova” retransmite de fapt grila uneia dintre cele mai importante televiziuni de stat și de propagandă ruse, Pervîi Canal, iar Accent TV s-a făcut remarcat de-a lungul anului pentru pozițiile sale pro-ruse.

Ulterior, Membrul Consiliului Audiovizualului (CA) Ruslan Mihalevschi a solicitat, în ședința din 4 noiembrie a CA, inițierea unui control vizavi de schimbarea beneficiarului final al companiei Telesistem TV, care deține posturile Primul în Moldova și Accent TV. Potrivit lui, modificarea a fost făcută fără a informa în prealabil autoritatea din audiovizual. Firma „Диаманд Эстейт” din Moscova, care a devenit noa beneficiară a celor două posturi, ar fi fost condusă anterior de concesionarul Aeroportului Internațional Chișinău, Andrei Goncearenko.

Anastasia
publicat de:
Nu da pasărea din mână pe știrile false de pe gard! Urmărește-ne și pe Twitter pentru articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media