CA va verifica dacă schimbarea beneficiarului posturilor Primul în Moldova și Accent TV - un cetățean rus, s-a făcut cu respectarea legislației

7 noiembrie 2022, 20:58 Societate 85
Accent Tv și Primul în Moldova.  Sursa: sp.md

Membrul Consiliului Audiovizualului (CA) Ruslan Mihalevschi a solicitat, în ședința din 4 noiembrie a CA, inițierea unui control vizavi de schimbarea beneficiarului final al companiei Telesistem TV, care deține posturile Primul în Moldova și Accent TV. Potrivit lui, modificarea a fost făcută fără a informa în prealabil autoritatea din audiovizual. Firma „Диаманд Эстейт” din Moscova, care a devenit noa beneficiară a celor două posturi, ar fi fost condusă anterior de concesionarul Aeroportului Internațional Chișinău, Andrei Goncearenko, transmite Media-Azi.

Autorul autosesizării a făcut trimitere la informațiile apărute în presă, dar a menționat că a verificat personal aceste fapte.

„Conform datelor din Registrul de stat al unităților de drept din Republica Moldova, Telesistem TV SRL în continuare are în calitate de fondator o companie din Federația Rusă – OO Медиа Инвест Сервис. Totodată, extrasele din Registrul de stat al persoanelor juridice din Federația Rusă arată că, pe data de 7 octombrie anul curent, s-a schimbat asociatul unic al Companiei Медиа Инвест Сервис. În locul OO Объединенные Ресурсы, fondator a devenit Диаманд Эстейт din Moscova. Unicul fondator al acestei companii este cetățeanul rus Alexei Polunin”, a declarat Ruslan Mihalevschi.

El a adus la cunoștința colegilor săi și a publicului faptul că fondatorul companiei „Диаманд Эстейт” a fost anterior cetățeanul rus Andrei Goncearenko.

„Potrivit publicațiilor din presă, acest om de afaceri din Federația Rusă, în 2019 – 2020 a fost beneficiarul final al companiei care a primit în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău. Tot potrivit acestor publicații, el a avut și interese comerciale la compania Air Moldova”, a informat Ruslan Mihalevschi.

În autosesizarea sa către Consiliu, el a solicitat ca Direcția control servicii media să verifice dacă Telesistem TV a respectat articolul 25, al. 5 din Codul serviciilor media audiovizuale, potrivit căruia furnizorii de servicii media au obligația să solicite în scris Consiliul Audiovizualului orice modificare în documente și în datele de identificare a acționarilor și a asociațiilor, până la nivel de persoană fizică sau juridică. Totodată, conform condițiilor de licență, titularul de licență este obligat să informeze CA în termeni de 30 de zile despre modificările operate în statutul juridic și în componența fondatorilor, datele de identificare a deținătorului licenței de emisie.

Media Azi a scris, săptămâna trecută, despre faptul că firma din Rusia „Медиа Инвест Сервис”, fondatoarea companiei din R. Moldova, Telesitem TV, și-a schimbat nu doar administratorul, dar și proprietarii din Rusia. Portalul făcea trimitere la informațiile apărute în Ziarul de Gardă, care a consultat datele din Registrul persoanelor juridice din Federația Rusă.

Serviciul de Informații și Securitate, Centrul Național Anticorupție și Consiliului Concurenței au fost sesizate de către CA să investigheze circumstanțele și informațiile răspândite pe larg în presă, precum că posturile Primul în Moldova și Accent TV, anterior afiliate Partidului Socialiștilor, ar avea în prezent un alt beneficiar.

CA a sesizat cele trei instituții ale statului după ce a fost informat, pe 22 septembrie, de către compania Telesistem TV, proprietara posturilor Accent TV și Primul în Moldova, că firma are o nouă administratoare, iar mai multe instituții media au scris că cele două televiziuni s-ar afla în prezent sub controlul Partidului Șor.

Alina
publicat de:
Alina Frunza
„Adevăratele modele de stil: înjurătura, telegrama şi epitaful.” (Emil Cioran). Noi tot suntem stilați, într-o manieră pur civilizată, asfel ne poți citi și pe Telegram, unde instant publicăm articole exclusive, știri și informații de ultimă oră.
 

Discuțiile Replica Media