Astfel, pe parcursul zilelor 1 decembrie - 16 decembrie, principalele nereguli constatate au fost:
- comercializarea produselor alimentare cu termenul de valabilitate expirat;
- încălcarea regulamentelor sanitare;
- lipsa trasabilității produselor;
- activitatea în lipsa autorizației sanitar-veterinare/certificatului de înregistrare oficială;
- marcarea neconformă;
- lipsa controlului medical şi instruirii igienice a personalului angajat;
- lipsa informației în limba de stat;
- înșelare la cântar, respectiv și achitare;
Drept urmare, au fost întocmite 509 procese-verbale de control. Pe numele operatorilor din domeniul alimentar și persoanelor responsabile au fost întocmite 48 procese-verbale cu privire la contravenție administrativă.
Produsele neconforme au fost retrase din comercializare. Totodată, conform Planului de monitorizare al Agenției, pentru investigații de laborator, au fost prelevate probe (apă, produse finite, sanitație).
În cazul în care se depistează produse alimentare neconforme sau abateri în domeniul legislației protecției consumatorului, consumatorii sunt îndemnați să depună o petiție la Agenție:
email: [email protected]
Linia Verde: 0 800 800 33;
Viber: 067675544;
telefon: 0(22) 26 46 43
